Solo

28 augustus 2019 - Renesse, Nederland

Aangekomen op Schiphol stond Martin me op te wachten en het was heel fijn om hem weer te zien, voor het eerst in de 17 jaar dat we samen zijn was ik twee weken zonder hem, mijn eerste reis solo! En hoe is het bevallen? Top top top.

Ik kijk terug op een geweldige ervaring. Een leven loopt zoals het loopt en als je soms voor jezelf de knoop niet door hakt dan gebeurt er nooit iets anders. Je bent nooit te oud om een uitdaging aan te gaan, het is het leukste wat je kan overkomen. Er kunnen onverwachte dingen op je pad komen waar je niet eens over na hebt kunnen/durven denken maar alles komt gewoon goed, wil je iets dan moet je en het enige wat de eerste keer een beetje wennen is dat je iets doet wat je misschien nog nooit had gedaan in je eentje, maar na die ene eerste keer zie je dat zoveel mensen dingen alleen doen en die denken er niet eens over na.  Als je aardig bent tegen iemand is die iemand ook aardig tegen jou!

Mijn week bij Charlotte en Oscar was in één woord zo geweldig, de ontvangst, zoals zij samen zijn, zoals we met zijn drietjes + hond Roots waren, de paar dagen samen met Charlotte naar Costa Rica was ook zo fijn, onvergetelijk en een fantastisch mooie herinnering. Ook al ben ik er iet wat naïef ingestapt om alleen een reis naar Panama te boeken, met de gedachte ik ga alleen, ik ben alleen en als het niet gaat dan zit Charlotte in de buurt en dat voelde toen best een beetje veilig, maar Charlotte zat nog een uur vliegen of 8 uur met de bus van Panama stad  vandaan haha en dus helemaal niet echt dichtbij. Maar het ticket was geboekt en nu moest ik.

Een reis die mijn leven heeft verandert! Een reis die je rijker maakt. Een reis die je dingen in laat zien. Een reis waar je jezelf beter leert kennen. Deze reis kwam op het juiste moment voor mij en daar ben ik enorm blij om.

Solo op reis, ik ga dit zeker nog eens doen, dat ongedwongen vrije gevoel, ik ben uit mijn cocon gestapt en dat heeft mij een andere kijk op mezelf gegeven!

Je bent nooit te oud om andere nieuwe dingen te doen/ondernemen, hoe klein ook, of je nu gaat studeren, reizen, op een andere manier genieten, uit je comfort zone te stappen, uit je cocon te komen als je er maar voor open durft te staan.

Just do it!

I Did it!

It was great, it was fantastic!

Liefs "solo" Ingeborg

XXX

1. Marleen:
    28 augustus 2019
    Lieve Ingeborg, ik vond het zalig je verhalen te lezen. Ik zat een beetje achter en heb de laatste 3 in 1 ruk uitgelezen. Precies alsof je ook alles mee beleven mag...🤗
    Ben blij dat jij er je zo goed bij voelt dat je dit gedaan hebt, in je eentje. Chapeau!! 💪
    Inderdaad moet je soms eens uit je comfortzone durven komen... een raad die ook voor mezelf geldt.🤔😉
    Lieve groetjes en voor straks...slaap zacht 😴😴
  2. Marianne:
    28 augustus 2019
    Inmiddels nacht.. na een roerige dag hier, een heerlijke , positieve laatste Panamablog) ! Het mooiste vind ik, dat het voor jezelf een overwinning is geweest en je er zo sterk uit bent gekomen!
    De herinneringen gaan nu weer thuis en in rust terugkomen want dat zijn er best veel , een uniek blijvend Cadeau voor Jou en Charlotte!
    Een super cadeau aan jezelf omdat het je zoveel heeft gegeven!
    Heel mooi dochterlief. 😘