Biologisch markt Boquete

20 augustus 2019 - Boquete, Panama

Vroeg uit de veren om naar de biologische markt in Boquete te gaan, het moet heel bijzonder zijn en Charlotte is er ook nog niet geweest, dus voor dat ze gaat werken eerst even over de markt. Vandaag is het prachtig weer, de zon schijnt en we hebben een prachtig uitzicht op de vulkaan (Charlotte en Oscar wonen boven op een berg). Wat ziet de wereld er een stuk vrolijker  en mooier uit als de zon schijnt. Aangekomen op de markt had ik iets anders verwacht, hij was klein maar wel heel gezellig en de meeste kraampjes waren merendeels bemand door Gringo’s, zeg maar de import mensen uit vooral Amerika. Duur! Mijn hemel wat is het hier duur, ik kocht een brood bij een Joodse bakker en dat koste $5,50 das best een bedrag, maar eerlijk is eerlijk het is lekker brood. Verder kon je er Cbd olie kopen, honing, zoete etenswaren, boeken, kruiden in een pot, sjaals, tassen en dat was het dan zo’n beetje. Maar gewoon leuk om dit een keer gezien te hebben. We zijn daarna lekker een cappuccino gaan drinken en na de koffie heeft Charlotte de bus gepakt naar haar werk. Ik ben Boquete gaan verkennen, een echt Panamees dorpje waar je nu ook geen uren doorheen hoeft te slenteren. Op het moment dat ik wilde gaan lunchen kwam Oscar mij tegemoet gereden, hij was inmiddels klaar met werken (was die ochtend extra vroeg begonnen) en zou mij een tour geven, maar zoals alle dagen hiervoor de regen kwam inmiddels weer naar beneden vallen en het was zo erg dat je bijna niets zag. We zijn gaan rijden maar zo was er ook niet zoveel aan, we reden langs een vriend van Oscar (George) die een super goed restaurant heeft, even naar binnen om gedag te zeggen. Daar hebben we geluncht echt super lekker, gerookte-gegrilde kip met een salade en een gekookt aardappeltje, glas water erbij (doe eens gek) en genieten. Na de lunch zijn we naar huis gegaan en heb ik mezelf twee uurtjes vermaakt voordat we om Charlotte gingen. Leuk om gezien te hebben waar ze werkt zo heb ik inmiddels een leuk beeld van het leven van Charlotte in Panama.

1. Marianne:
    23 augustus 2019
    Leuk allemaal, en zeker dat je de komende maand dat Charlotte nog daar is , terug kunt kijken met hele andere “ogen” als voorheen en er een voorstelling van kunt maken !
    Nu in de bus, een hele rit.. op een paar uurtjes na bijna net zo lang als Van Amsterdam naar Panama stad!
    En nu weer wat anders beleven.. zoooo benieuwd ! Succes met alles!😘