Naar huis

26 augustus 2019 - Panama-stad, Panama

En dan zijn er ineens twee weken om, twee zo bijzonder mooie weken! Na weer een korte nacht scheen het zonnetje  dus was ik best een beetje blij, de lucht was wel met heel veel wolken maar deze waren wit en de rest was blauw. Ik vlieg om 18.55 uur naar Amsterdam dus nog een klein dagje om iets te ondernemen. Ondertussen ook nog even contact met Charlotte die natuurlijk vroeg wat ga je vandaag nog doen. Uiteindelijk besloot ik om nog een keer naar Casco de Viejo te gaan waar ik de eerste keer in het verkeerde deel terecht was gekomen en daar een wat ander beeld van had gekregen. Maar het moest er "mooi" en leuk zijn dus na mijn ontbijt ben ik uit gaan checken en heb nog even gevraagd of mijn koffers nog een paar uurtjes in het hotel mochten blijven omdat ik pas s'avonds vloog, geen enkel probleem. Nadat ik mijn Uber taxi (dat is echt goud) had besteld en in de taxi zat heb ik toch even gevraagd of hij mij de goede richting wilde zeggen van Casco de Viejo, maar de taxi chauffeur heeft mij gewoon op het mooiste plekje afgezet van Casco de Viejo, nu zat ik goed :-). Inmiddels was het echt belachelijk benauwd het liep in straaltjes van me af en ik had nog niet eens gelopen. Schaduw was er op dat moment niet en wie belt daar ineens mijn mams, tja schat ik kan je toch gewoon bellen toch? Ja mam, maar ik loop net in de volle zon weer in Casco de Viejo waar ik vorige week ook ben geweest maar toen in de getto terecht kwam, oh oké en moeders lief begon te vertellen waar ze maandag voor naar Zeeland waren geweest, na een 20 minuten moest ik het gesprek afbreken omdat ik bijna van mijn graatje ging in die volle zon en ik nog even wilde genieten van het oude Panama gedeelte voordat ik in de taxi naar het vliegveld reed. Een leuk gedeelte van Panama niet groot en veel gebouwen die er werden opgeknapt, leuke souvenirs winkeltjes dus dit was het gedeelte waar ik vorige week moest zijn. Ook hier was de skyline van Panama stad prachtig om te zien. Na een kleine drie uurtjes had ik het gezien en ben ik met de taxi eerst om mijn koffers in het hotel gegaan en daarna was het einde solo vakantie Panama en reed ik naar het vliegveld. Deze dag verliep prima en natuurlijk onderweg naar het vliegveld was het weer begonnen met regenen.

Op het vliegveld liep alles op rolletjes en op tijd, ik ben er nog gaan lunchen (late lunch) en heb natuurlijk nog echte Panamese rum gekocht. Er werd erg gecontroleerd met drugs honden en het is toch een raar idee als de hond bij jouw koffer snuffelt, door loopt en weer terug loopt en weer ruikt, waarna hij  kwispelend door liep. Het vliegtuig in, fijne stoel met iets meer been ruimte en we vertrokken op tijd. Ik vloog met KLM en dat was in één woord super!

Dág Panama, het waren twee onvergetelijke weken die ik voor geen goud had willen missen ondanks de vele vele regen en de veel te weinige slaap. Een avontuur dat van mij een gouden randje krijgt!

1. Marianne:
    29 augustus 2019
    Je hebt me ( en dat was fijn) regelmatig op de hoogte gehouden.
    Ben benieuwd naar de foto’s, je blogs zijn leuk om te lezen.. een nieuwe hobby? Met jouw vleugje humor af en toe 😊?
    Straks ben je weer thuis, net te ver weg om snel een bakje te doen van een uurtje.. en het dagelijkse leven last het niet altijd toe! Toch ben ik moeder zoals alle moeders .. blij dat haar dochter niet meer zover weg , terug is op haar honk!
    Tot snel x