Pavones, Costa Rica dag 1

17 augustus 2019 - Pavones, Costa Rica

Om 9.30 uur met de auto naar David, daar met een soort van hele grote familie bus (vol) en je snapt wel hoe ik me daar in voelde zitten met wat darm probleempjes en een chauffeur die echt niet kon schakelen en voor mijn gevoel veel te hard reed, maar das mijn dingetje ik ben de heldin op sokken ik doe het allemaal wel maar zie ook altijd wel wat beren op de weg en het thuisfront weet dat maar al te goed😂, naar de grens van Panama, de grens over  en naar de douane van Costa Rica waar  Charlotte en ik voordat we nog maar bij de douane waren aangekomen bestookt werden door wat opdringerige taxi chauffeurs die ons voor veel geld naar Pavones wilde brengen. Ik moet eerlijk zeggen hoe Charlotte haar “mannetje stond” rustig, vriendelijk, geduldig en de juiste antwoorden petje af👍🏼. Sta je daar naast als moeke 😂 toe te kijken en te luisteren en ook nog zo’n lekker Zeeuws antwoord “vee te dure” te geven doen we echt niet. Een boze blik en een antwoord dat terecht was ‘mam rustig alsjeblieft’ laat me gewoon even mijn ding doen. Dus stond ik daar te kijken hoe of Charlotte het aanpakte. Enfin iets later waren we bij de douane en met de stempels in ons paspoort konden we de reis voortzetten. Zullen we wel een taxi nemen of toch met de bus gaan, een taxi is stukken sneller en heel veel duurder, de bus is een ervaring rijker. Eerst maar lunchen en kijken hoe laat de bus vertrekt. Weer een een taxi chauffeur met een aanbod en weer gaf Charlotte een diplomatiek goed antwoord. De bus zou 3 uur later vertrekken, zullen een taxi nemen of gewoon gelijk terug naar Panama gaan of.. nee we gaan met de bus. De lunch duurde drie uur😂 hij was lekker en mijn darmen konden af en toe legen. Na mijn slechte slapen was dit ook al een week errug aan de gang de norit deed zijn werk niet echt en toch al met al gaat het goed met me.  Om half vier dan eindelijk de bus naar Laurel van Laurel naar Comte en als laatste de bus naar Pavones. Een lange zit (2,45 uur) maar  tof!😁

We waren inmiddels een beetje gaar want we hadden beiden nauwelijks geslapen vannacht. De locatie was nog een klein stukje lopen. Het was een eenvoudig (private) hostel (eigen kamer + badkamer) schoon, goed bed, frisse handdoeken en goeie wifi. We ploften op bed waar ik gelijk in slaap viel het kaarsje ging uit.

Een half uurtje later zijn we een restaurant je gaan zoeken en hebben lekker wat gegeten, daarna zijn we ons bed ingedoken, moe maar voldaan.

Het werd mijn eerste goede nacht😃

1. Marianne/mams:
    24 augustus 2019
    Hè, inmiddels 24/8 en dus 12 dagen na je vertrek hier....maar,zo weet ik ietsjes meer dan een gerustellende app of een gesproken berichtje: “ alles goed hoor mam” Panama stad ontdekt, maar goed dat ik toch toen het donker eerder terug was Enz. EnZ.. allemaal nu je weer onbereikbaar bent doordat je 2 dagen op een eiland zit....hoezo onbereikbaar denk ik natuurlijk ? Is dat eiland ergens in de rimboe?
    Enfin, volgende week ben je weer terug op eigen bodem, kunnen we eens echt bijpraten...en, heb je inmiddels al weer een paar dagen in je eigen bed geslapen..hopelijk dan weer goed!
    Liefs uit het Goudse xx