Hop on Hop off

13 augustus 2019 - Panama City, Panama

Wowwwww 01.15 uur ik heb het gevoel dat het bijna ochtend is als ik naar het toilet moet, toch even kijken hoe laat het is....omg het is nog zo vroeg ik heb echt het gevoel dat ik heel lang geslapen heb maar helaas dat is niet het geval dit was het dan het werd een lange lange nacht van Netflixen, proberen te slapen, Netflixen en uiteindelijk maar opgestaan met hoe is het mogelijk ook wat wallen onder mijn ogen!

Ontbijten in het hotel wat absoluut niet de kwaliteit heeft van een Nederlands hotel, maar lekker veel fruit, heerlijke kleine gehaktballetjes, wat scrambled eggs, filter koffie en vieze droge smaakloze mini broodjes en toch heeft het wat.

Na mijn ontbijt op weg naar de hop on hop off, lopen is 23 minuten geeft Google aan en met de taxi is het 3 minuten dan voor de eerste dag in dat grote Panama maar met de taxi. Voor 2,16 dollar stap ik in de Uber taxi, vraag vriendelijk aan de chauffeur of hij een beetje Engels spreekt en dat doet hij en voor dat ik een gesprek met hem kon beginnen was ik er al. Of te wel....het was 7 minuten lopen van het hotel iets wat ik wel had gedurfd de eerste dag😂. Google gaf het eind punt van de hop on hop off route aan en 7 minuten van het hotel lopen was het begin punt, ik had het van de hop on hop off site die me door verwees naar Google Maps en zo was het dus 23 minuten lopen. De automatisering in zo’n godsgruwelijk klein hokje waar een jonge Afrikaanse vrouw zat voor de kaartverkoop was errug traag en ik hoopte toen ik uiteindelijk aan de beurt was om mijn ticket te laten scannen dat ik nog mee kon met de eerste rit. Maar ik heb iets met tijd! Uiteindelijk is het gelukt maar kreeg ik gelijk te horen dat het een half uur langer zou duren voordat de bus kwam ivm jawel drukte op de weg! Winkels zijn hier niet dus gewoon wachten daar heb je tenslotte vakantie voor.

De temperatuur is hier gewoon weg bloody hot met een ontzettend hoog vochtigheidsgehalte, maar niet gek want het is het regenseizoen en alles went!  Eenmaal in de bus een heerlijke wind die met deze temperatuur zeer aangenaam is. Boven ons donkere wolken die voorspellen regen! Niet lang daarna komt het met bakken uit de hemel vallen en ondanks dat er een dak op de hop on hop off zit worden we allemaal “zeik” nat van de regen, maar het hoort erbij en het was ook weer snel voorbij. De skyline is geweldig mooi echt fantastisch, maar verder vind ik het nog niet echt spannend. Mijn eerste stop gaat het Panama kanaal worden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl